Het begin

Ik heet jullie alvast welkom op mijn blog.

Vooraleer ik start met de uitleg over de thesis, misschien even een korte voorstelling wie ik ben. Ik heet zoals de URL al doet vermoeden Michel Schevernels en heb een diploma als Bachelor in de Toegepaste Informatica. Momenteel ben ik aan het verder studeren aan de KuLeuven en zit nu in mijn Master jaar.

Waarom de keuze voor dit thesis onderwerp? Smartphones worden de dag van vandaag steeds meer ingezet voor allerlei toepassingen. Het lijkt me dan ook een leuke opdracht hierover mee te denken en te werken aan een nuttige applicatie die hulpverleners kunnen helpen in het uitvoeren hun dag dagelijkse taken. Tijdens mijn opleiding aan de hogeschool ging mijn groot project daar ook rond het maken van mobiele applicaties. Toen had ik een Android applicatie gemaakt en mijn collega een iOS applicatie. Nu wil ik ook eens wat meer ervaring opdoen met iOS.

Wat houdt de thesis nu eigenlijk in? Wel eerst en vooral is er al gewerkt rond dit topic en bestaat er al een Android applicatie. Deze zou eventueel nog verbeterd kunnen worden en zou niet helemaal naar behoren werken. Maar het is alvast een goed vertrek punt om ons op te baseren en te bestuderen. Er bestaat een systeem waarmee de persoon die de oproep binnen krijgt, op een kaart kan aanduiden waar de hulpverleners naar toe moeten en er bij noteren waar in het gebouw de persoon zich bevindt. Wat nog moet gebeuren is over het internet deze informatie doorspelen naar een iPhone zodat de hulpverleners deze informatie zien. Hierbij moet bestudeert worden op welke manier de gebruiker deze informatie ziet (tekst of visueel). De hulpverleners moeten ook kunnen aanduiden of ze al dan niet op de oproep willen ingaan.

Door wat misgelopen communicatie start ik een beetje later als sommigen. Deze week ga ik de paper lezen van het Android project en de papers die hiervan aan de basis lagen. Het lijkt me een goede basis om vanuit te vertrekken.

Geef een reactie

